6 راز طلایی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم تقلبی

6 راز طلایی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم تقلبی

به شما این اطمینان را میدهیم که تمامی روش های گفته شده آسان و کاربردی هستند و لازم نیست در هنگام خرید، مانند دیگر روش ها، مغازه و محصول را به آتش بکشید! اگر قصد خرید کیف چرم را دارید باید با اصول تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا باشید تا خریدی خوب را تجربه کنید.

در این مقاله سعی داریم شما را با اصول تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا کنیم.

از گذشته های دور، برای تولید انواع مختلف لباس ها از چرم استفاده می کردند، چرا که چرم، مزایای ویژه ای دارد که نسبت به بسیاری از مواد دیگر، برای ساخت لباس و کیف و کفش مناسب تر است.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های چرم، ماندگاری محصولاتی است که توسط آن ساخته می شود و معمولا محصولات چرمی سال های سال، استایل و فرم خود را حفظ می کنند.

همانطور که می دانید چرم را از پوست حیوانات مختلف مانند گاو، شتر، کروکدیل و … تهیه می کنند که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و ماندگاری متفاوتی هستند.

در این مقاله به بررسی هر کدام از انواع چرم و نحوه تشخیص آنها از محصولات غیر اصل می پردازیم.

6 راه تشخیص چرم طبیعی

علاوه بر انواع محتلف چرم طبیعی، نوعی از چرم نیز وجود دارد که چرم مصنوعی نامیده شده و از یک روکش با جنس PVC یا PU تهیه می شود که لمس این نوع چرم حس تقریبا مشابهی نسبت به چرم طبیعی دارد.
روش هایی وجود دارند که به ما کمک می کنند تا چرم اصل را از غیر اصل براحتی تشخیص داده و انتخاب درستی داشته باشیم. حالا این روش ها را با هم بررسی می کنیم:

1. محصول را بو کنید!

اولین راهی که برای تشخیص چرم اصل از غیر اصل پیشنهاد می شود، بوییدن محصول مورد نظر است.
چرم های طبیعی معمولا بوی بدن حیوانات را می دهند، در حالی که چرم هایی که بصورت مصنوعی ساخته می شوند، معمولا بوی پلاستیک یا مواد شیمیایی می دهند.
البته گاها مشاهده شده از اسپری های چرم برای طبیعی تر کردن بوی آن نیز استفاده می شود.
افرادی که قبلا از محصولات با چرم طبیعی استفاده کرده اند براحتی می توانند بوی آن را حس کنند و در انتخابات بعدی دچار مشکل نشوند

.2 به طرح رویه چرم دقت کنید

معمولا چرم های مصنوعی، دارای طرح مشابهی در سرتاسر رویه خود هستند، بنابراین اگر محصول چرمی با طرح مشابه یا تکرار شونده دیدید، حتما به مصنوعی ، غیراصل یا فیک بودن آن شک کنید.
اما چرم های طبیعی معمولا به دلیل فرآیندی که طی ساخت آن طی می شود بصورت غیر یکنواخت و غیر مشابه هستند..

3بفشارید!

تشخیص چرم طبیعی با فشار دادن مشخص می شود. چرم طبیعی مانند پوست طبیعی بدن انسان ها و حیوانات انعطاف پذیر هست .
پس این گزینه هم میتواند معیار خوبی برای انتخاب باشد.
هنگامی که روی چرم مصنوعی دست میگذارید یا فشار وارد میکند باید دچار چین خوردگی شود و به شکل انعطاف پذیری تو برود و به حالت اولیه برگردد.
چرم مصنوعی در این موقعیت به هیچ عنوان انعطاف پذیر نیست و در تنش های کم هیچ انعطاف پذیری ندارد.

4. طبع چرم طبیعی گرم است!

تشخیص چرم طبیعی همانطور که گفته شد دارای خواصی همانند پوست طبیعی است.
و به همین دلیل با لمس چرم طبیعی گرمای دست خود را به چرم منتقل میکنید و چرم نیز حالتی دارد که گرمای ان را در خود حفظ می کند.
در حالی که چرم مصنوعی سرد است و نه تنها گرمایی از دست شما جذب نمی کند بلکه سردی خود را تا حدودی به پوست شما منتقل خواهد کرد.

5. ایستایی چرم طبیعی و اى به حالت ایستاده خود باقی خواهد ماند.

در حالی که چرم مصنوعی ضخامت ایده ال را نخواهد داشت.

6. وزن و تشخیص چرم طبیعی

آخرین تکنیکی که می شود به آن اشاره کرد وزن است.
اصولا چرم جرم حجمی بیشتری نسبت به محصولات مصنوعی در شرایط مشابه دارد.
یعنی اگر یک مدل کیف در دو جنس چرم مصنوعی و چرم طبیعی داشته باشیم.
کیف با جنس چرم طبیعی به شکل محسوسی وزن بیشتری نسبت به چرم مصنوعی خود خواهد داشتدر پایان باید اضافه کرد با اعتماد به این محصولات را با قیمت پایین نمیتوانید تهیه کنید. پس گول ظاهر را نخورید و به ضمانت نامه ها و گواهی های تایید ضمانت کالا همراه با محصول اطمینان کنید.

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...