دسته بندی کفش ها

انواع کفش :

آیا با من موافق هستید که هر مناسبتی یک نوع کفش منحصر به فرد دارد؟ مردان ، زنان ، کودکان ، افراد مسن همه انتخاب های متفاوتی برای کفش دارند . امروزه افراد می توانند از بین تعدادی زیادی از گزینه ها یی که برای آنها مناسب است انتخاب کنند . بیایید شروع کنیم به دسته بندی کفش ها :

  • غیر رسمی
  • رسمی
  • ورزشی

غیر رسمی :

غیر رسمی آن‌هایی هستند که می‌توانید در هر زمان در خانه بپوشید ، در حالی که به خواربارفروشی می‌روید و با یک دوست برای قهوه ملاقات می‌کنید . اینها کفش ها یی با ظاهر هوشمند هستند که با هر لباسی به خوبی ست می شوند و ظاهر شما را زیبا می کنند . در این گروه بندی می توان انواع کتانی ، کالج ، اسپرت و چکمه ها را قرار داد .

کتانی :

چکمه‌ها کفش‌های چرمی بلندی هستند . چکمه‌ها به محافظت از پاها ، مچ پا کمک می‌کنند و تعدادی از آن‌ها کل ساق را می پوشانند . چکمه های بلند مورد علاقه خانم ها به خصوص در فصل زمستان هستند . آنها به شما کمک می کنند تا استایل شیک داشته باشید و مد روز به نظر برسید . معمولا چکمه ها را با جوراب های ضخیم تر می پوشید . به همین دلیل باید آن را یک سایز بزرگتر از کفش های خود بخرید تا در آن احساس آسودگی کنید . هیچ چیز بدتر از کفش تنگ نیست !

رسمی:

کفش های سبک کلاسیک که شما را حرفه ای و باکلاس نشان می دهند در لیست کفش های رسمی جای می گیرند . کفش‌های رسمی ظریف هستند و حس اعتماد به نفس را به شخصی اضافه می‌کنند و فردی را که از آن‌ها استفاده می‌کند ظاهری شیک نشان می‌دهند . کفش های رسمی را در رنگ هایی مانند مشکی ، قهوه ای و سفید پیدا خواهید کرد .

ورزشی :

ورزش ها انواع مختلفی دارند و هر ورزشی یک کفش منحصر به خود رادارد . کفش هایی مانند کفش های بدنسازی ، کفش های دویدن ، پیاده روی . کفش‌های ورزشی یا ورزشی دارای لایه‌های بالشتکی هستند که به بازیکنان کمک می‌کند در حین راه رفتن ، دویدن و ورزش کردن احساس خوبی داشته باشند . کفش‌های پیاده‌روی دارای زیره‌هایی هستند که به جابجایی وزن روی پاشنه‌ها به جای انگشتان پا کمک می‌کنند . قسمت جلویی کفش جادار است و روی پا و پاشنه پا فشار وارد نمی کند . کفش های مخصوص بازی فوتبال دارای آج های خاص در زیره ی خود هستند که باعث لیز نخوردن بازیکن و حفظ تعادل می شوند .

انتخاب کفش مناسب :

کفش مناسب می تواند به سلامت پاهای شما کمک کند. کفش ها باید برای پاهای شما یک بالشتک باشند و احساس راحتی را به شما ارمغان دهند . انتخاب درست یک کفش می تواند به سالم نگه داشتن پاهای شما کمک کند ، فعالیت بدنی شما را آسان تر کند و بدن شما را از آسیب در امان نگه دارد . اگر کفشی را انتخاب کنید که مناسب پای شما باشد ، متناسب با نوع فعالیت شما باشد ، برای هر مشکلی در پاهای شما مناسب باشد و به محافظت از پاها ، ساق پاها و مفاصل شما کمک کند ، فعالیت راحت تر ی خواهید داشت .

نکاتی که باید در زمان خرید مد نظر بگیریم

کفش را سایز پای خود انتخاب کنید اگر کفش از پای شما بزرگتر باشد در راه رفتن دچار مشکل می شوید و فشار بیشتری به پاها وارد می شود و اگر از پا کوچکتر باشند باعث ایجاد زخم و تاول روی پا و همچنین تغییر شکل پا مخصوصا شصت پا می شوند .اگر اهل ورزش هستید ، کفشی را انتخاب کنید که برای آن ورزش طراحی شده است .

با یک متخصص مراقبت های بهداشتی (مانند یک متخصص ارتوپد یا فیزیوتراپیست) در مورد هر گونه مشکل در پا و انتخاب کفش خود صحبت کنید .در اولین پا زدن شما باید احساس راحتی در کفش داشته باشید .

مطمئن شوید که حداقل 1 تا 1.5 سانتی متر در انتهای کفش جای آزاد دارید . چند قدم با کفش های خود راه بروید یا بدوید تا مطمئن شوید که راحت هستند .یک کفش مناسب باید به اندازه کافی پهن و به اندازه کافی بلند باشد و نرم باشد که به پای شما نرساند .بررسی کنید که هنگام پوشیدن بتوانید تمام انگشتان پا را تکان دهید . داخل کفش را بررسی کنید . برچسب ها ، درزها یا سایر موادی که ممکن است پای شما را تحریک کند ، را در نظر بگیرید .

کف پاها را بررسی کنید . آیا آنها به اندازه کافی محکم هستند تا در برابر اشیاء مضر محافظت کنند ؟ آیا چسبندگی مناسبی دارند ؟ سعی کنید هم روی فرش و هم روی سطوح سخت راه بروید .

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...