عناصر مهم در انتخاب کفش سالمندان

عناصر مهم در انتخاب کفش سالمندان

عناصر مهم در انتخاب کفش سالمندان :بااینکه زمین خوردن در بین افراد مسن رایجه . اما هنوزم بسیار جدی هست . هرسال تعداد زیادی از افراد مسن بدلیل زمین خوردن جون خودشونو از دست مید هند . وقتی که یه سالمند زمین می خوره ، دکترا توصیه میکنن تا این افراد کفش هاشونو عوض کنن . بعضی از کفش ها خطر افتادن بیشتری نسبت به بقیه دارند . برای مثال ، کفش‌های پاشنه‌دار ، دمپایی و کفش‌هایی با زیره چرمی یا لیز می‌تونن. منجر به زمین خوردن بشن . در این مقاله از کفش چی راهنماییتون میکنیم تا بهترین کفش رو تهیه کنین :

عنصر های کفش سالمندان

دونستن اینکه چه چیزی رو در یه جفت کفش باید جستجو کنین می تونه به شما و عزیزانتون کمک کنه تا یه جفت کفش مناسب رو انتخاب کنین . در اینجا چندتا نکته وجود داره که باید در کفشتون به دنبال اون باشین :

زیره کفش :

زیره کفش : برای اطمینان از پایداری بهتر ، کف وسط کفش باید محکم باشه و خیلی انعطاف پذیر نباشه . کفش‌های انعطاف‌پذیر که خیلی راحت خم می‌شن ، معمولا باعث می‌شن سالمندان پا یا مچ پا رو بپیچونن و بیفتن . کفش های سخت و محکم نسبت به کفش های سبک وزن و انعطاف پذیر در برابر لغزش مقاوم ترن . کفش هایی رو انتخاب کنین که آج خوبی دارن و از شر کفش هایی که آج فرسوده شدن خلاص بشین .

اندازه:

اندازه: کفش باید به درستی جا بیوفته . اگه کفش‌ها خیلی بزرگ باشن ، پای سالمند می‌لغزه و در داخل کفش سر میخوره و می‌تونه به زمین خوردن یا از دست دادن تعادل کمک کنه . کفش‌های خیلی تنگ باعث درد پا می‌شن که راه رفتن و تمرکز روی هر قدم رو برای سالمند دشوار می‌کنه .

کفش های پاشنه بسته:

کفش های پاشنه بسته: سالمندان برای ثبات بیشتر باید از کفش های با پاشنه بسته استفاده کنن . کفش‌های پاشنه باز اغلب به اندازه کافی مناسب نیستن و پای فرد در کفش سر میخوره که ممکنه بی‌ثباتی یا مشکلات تعادلی ایجاد کنه .

وزن:

وزن: کفش های سنگین برای سالمندان ضعیف مشکل سازه . اون ها ممکنه در بلند کردن پاهاشون مشکل داشته باشن. ، بنابراین موقع راه رفتن تمایل به حرکت کردن دارن که می تونن باعث زمین خوردن بشه . ضخامت پاشنه های کفش هم نباید بیشتر از یک سانت باشه . کفش های پاشنه پایین ثبات بیشتری رو ایجاد می کنن .

جنس/طراحی زیره:

جنس/طراحی زیره: کفی که بیش از حد صافه ، لغزندس و کفی با چسبندگی بیش از حد روی زمین ، که اغلب باعث لغزش پوشنده می شه . در حالت ایده آل ، کفی باید از مواد و آج مقاوم در برابر لغزش ساخته بشه .

پاشنه پایین:

پاشنه پایین: پوشیدن کفش پاشنه بلند برای وضعیت بدن، تعادل بدن مضره و روی راه رفتن تأثیر منفی میزاره . اینها رو با هم ترکیب کنین و خطر سقوط به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکنه . بنابراین فقط پاشنه کوتاه توصیه می شه .

بهترین انواع کفش

مهمه که انواع کفش‌ها رو داشته باشین تا با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشن . تواین بخش بهترین انواع کفشمهمه که انواع کفش‌ها رو داشته باشین تا با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشن . تواین بخش از مقاله کفش چی چند نوع کفش که سالمندان باید داشته باشن رو معرفی می کنیم.

کفش های پیاده روی:

در حالی که ممکنه فکر کنین کفش های ورزشی ضخیم و درشت به عنوان کفش های “معقول” در نظر گرفته می شوند . اما در واقع ممکنه مقصر سر خوردن باشن . کف ضخیم توانایی راه رفتن و حفظ تعادل رک مختل می کنه . کفش هایی که ادعا می کنن احساس می کنن “شما در حال راه رفتن روی هوا هستین” برای سالمندان خطرناک هستن . یک کفش پیاده روی بدون لاستیک روی انگشتان پا انتخاب کنین . کفش های پیاده روی معمولاً مقدار مناسبی از کشش مورد نیاز سالمندان رو فراهم می کنن . به دنبال یه کفی نازک باشین که به فرد مورد علاقه شما این امکان رو میده که هنگام راه رفتن احساس کنه . این به او کمک می کنه تا در حین قدم زدن. خودشو بهتر تثبیت کنه .

کفش‌های بدون بند:

سالمندان به کفش‌هایی نیاز دارن که به‌خوبی مناسب باشن . کفش‌هایی که توری دارن، راحت‌تر از کفش‌هایی که نوار چسب یا روی پا می‌لغزن ، به تناسب مناسب تنظیم می‌شن . اگر سالمند فاقد مهارته ، به دنبال کفش هایی با بند کشی باشین که بتوان اون رو تنظیم کرد تا پا رو محکم نگه داره ، اما به سالمند اجازه بده به راحتی کفش رو بپوشه و در بیاوره .

کفش های خاص برای سالمندان

اگه به‌دنبال نمونه‌هایی از کفش‌های سالمندان شگفت‌انگیز هستین ، ما شما رو تحت پوشش قرار دادیم!

New Balance 990

کمی گرونه اما دوام بیشتری داره . کفش خوب و راحت با پایداری پاشنه عالی. رنگ های مختلف رو انتخاب کنید تا هرگز خسته کننده نشن .

Rockport’s XCS Walk Together Mudguard:

دارای یک تثبیت کننده عالی پاشنه با بالشتک اضافی و یه زیره لاستیکیه که چسبندگی بادوام و مقاوم در برابر لغزش را فراهم می کنه همچنین دارای یه زیره میانی انعطاف پذیر و سبکه .

Propét Tasha:

از نظر قیمت بیشتر یه کفش میان ردس ، اما از نظر ایمنی یا راحتی بی بهره نیس . برای استفاده در تمام روز با زیره لاستیکی برای کشش بادوام عالیه . دارای طراحی منحصر به فرد U شکل که در زیره آن تعبیه شده. که به پشتیبانی از راه رفتن طبیعی کمک می کنه .

Saucony ProGrid Guide:

یکی دیگه از کفش های میان رده . کفشی صاف تر ، اما کفشی که به واکر اجازه می ده تا پاشنه پاشنه خوبی داشته باشه و مرحله غلتشی داشته باشه . پایداری خوبی ارائه می ده و در هر دو عرض متوسط ​​و گسترده عرضه می شه .

Skechers for Work زنانه 76492 Compulsions Chant Work Shoe:

مقرون به صرفه ترین از این دسته. راحت، بادوام و فوق العاده مقاوم در برابر لغزش. دارای زیره لاستیکی و توری قابل تنفسه . نسخه مردانه این کفش نیز وجودداره .

هنگام پوشیدن. کفش، مطمئن بشویدکه این کار را در بعدازظهرها که اغلب پای شما متورم می‌کنه انجام بدین و برای بهترین تناسب، عرض‌های مختلف را آزمایش کنین . حداقل 5-10 دقیقه در آنها قدم بزنین تا واقعاً آنها را امتحان کنین .

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...